👥 3-5 spelers

🕗 60 minutes

👨‍👩‍👧‍👦13+

SPELUITLEG

In Escaperoom The Game -2 speel je een escaperoom met als doel om de hints zo snel mogelijk op te lossen om binnen een uur te ontsnappen uit het verhaal.

Hoe speel je het?

🧩 In de doos van Escaperoom The Game – 2 zitten 4 scenario’s welke je kunt spelen. 4x een uur puzzelplezier dus. Ieder scenario heeft zijn eigen moeilijkheidsgraad en het is aan te raden te beginnen met het instapspel, van een kwartiertje, zodat je kunt wennen aan het mechanisme.

🧩 Zodra je een scenario hebt gekozen pak je het materiaal wat bij dat spel hoort uit de doos en zet je de decoder op tafel. Vervolgens lees je de tekst die achterop staat hardop de eerste envelop staat voor. Hierop staat de casus beschreven welke je moet gaan oplossen. Dit verschilt per verhaal en kan werkelijk van alles zijn. In de doos zitten 4 scenario’s met verschillende thema’s zoals Titanic, Alice in Wonderland of Zombies.

🧩 Vervolgens open je de eerste envelop en start je de decoder. De tijd begint te lopen en vanaf nu heb je nog een uur. Het spelmateriaal wat in de enveloppen zit verschilt enorm per spel maar bevat meerdere puzzels welke opgelost moeten worden. Daarnaast kan de decoder zelf ook gebruikt worden om puzzels op te lossen. Als je een oplossing denkt te hebben gevonden stop je de bijpassende sleutels in de decoder en krijg je te horen of de oplossing goed is (op de foto staat een willekeurige code afgebeeld – geen spoiler). Zo ja dan mag je de volgende envelop openen tot je bij de laatste puzzel bent. Zo niet dan kost het je kostbare tijd en puzzel je nog even door.

🧩 Ieder spel heeft ook hintkaarten om je op weg te helpen, deze mag je openen bij een bepaald aantal minuten. Handig als je vast lijkt te lopen.

💡 Onze Mening

Wij zijn echt super enthousiast over dit spel. Zonder lockdowns en corona zijn wij fanatieke escaperoom spelers, maar nu dat niet mogelijk is spelen wij graag samen of met onze vrienden deze escaperooms aan. In het begin waren we wat sceptisch (als fans van echte escaperooms) maar al na 1 minuut was dat gevoel weg en werden we allemaal bloedfanatiek. De spellen zitten super goed in elkaar, bouwen op in moeilijkheid en spelen lekker door. Toegegeven; als ervaren spelers zijn de instapspellen best eenvoudig en ga je er wat sneller doorheen. Wij vinden ze nog steeds leuk, maar de moeilijkere hebben inmiddels onze voorkeur.

Op de doos staat vanaf 3 spelers, echter hebben wij een aantal scenario’s ook met zijn 2en gedaan. Hoewel wij de dynamiek met vrienden veel leuker vinden, zijn de spellen ook echt goed samen te doen. Je hebt ook een speciale 2-speler variant.

Zoek je een puzzelspel om thuis het escaperoom gevoel te krijgen, is dit echt een aanrader.

onze score:

⭐ 8 / 10